Monday, August 2, 2010

benci.

benci sangat..
tapi harus sabar
letih sangat..
tapi harus kuat
tak suka dengan dusta,tak suka org berpura
tapi harus terus terima..
sampai satu saat hati ini sudah gelap dicemari dendam..
saat itu mungkin tak lagi rasa terbeban
tapi penuh kebencian..
mahukah mereka aku begitu?

untuk kau yang aku anggap bidadari,
kini kau kurang seri di mata ini
untuk kau yang tak sudah mahu menyakiti
kini kau lebih menyakitkan
untuk kau yang mahu rampas kebahagiaan
kini aku doakan agar Tuhan luruskan jalan

7 comments:

shazriena said...

ayat yg bagus..
susunan yg mantap...

hehe..
apa pun min.. siapala kita utk membenci org ni.. sekuat mana mara dan benci pun sbnrnya kita x layak.. sbb kita manusia biasa.. ceewah pandai berkata2.. diri sendiri pun wat menda yg sama hehe
apa pun mien belajar memaafkan kerna kemaafan itu dendam terindah...

Jasmin Chenta said...

yup..true2..min xbenci la,xpenah pun..memaafkan je..tp mcm org salu ckp to forgive is not to forget..sush nk sakit tu kn?min xla benci diorg,tp smpai satu thp min takut dendam tu ade..xpela,Allah ada..siapela kte nk hukum sesame manusie ;)

iQa said...
This comment has been removed by the author.
iQa said...

nice poem min.. lumrah hidup ni min camtu la.. like me, now on in theraphy to get ride all those bad feeling..it's so easy to forgive actually but to forget,perghh sgt susah..ape2 pun savar ek .. ujian Dia untuk min..

Jasmin Chenta said...

huhu..u hv to b strong ika..
min ok,cume gatal nk nulis skarang ni..
hidup ni mcm2,jd kte kne redha..tulis je benci,tp hati x pun..ehehe
btul tu,kte kne terima ujian Allah..dengan senyuman
min ade ijan n family yg sgt supportive..knela kuat kn?u too tau..take care ;)

shazriena said...

yup senang memaafkan susah melupakan.. kenapa la kan mcm tu.. kan bgs kalau dah maaf pastu boleh lupa mcm tu sahaja.. ehmm :)

Azli Razali said...

jom follow.