Sunday, September 27, 2009

buat seseorang

Dari mata seseorang itu

Aku lihat ada sendu

Aku renung ada sepi

Dia ketawa tapi hati merintih

Dia senyum simpan seribu gundah..

Aku lihat pada wajahnya

Ada kekesalan,ada rasa rindu

Dia letih dinilai dan terus dibelenggu

Seseorang itu datang pada aku

Beri senyum dan kekuatannya pada aku

Walaupun dia sendiri masih cari erti bahagia..

Hatiku aku beri padanya

Aku mahu beri bahagia,aku mahu hapus lukanya

Sedikit pun dari riak wajahnya

Dia tidak pernah lahirkan sepi

Aku cuba beri cahaya padanya

Aku cuba mengerti sakitnya

Tapi cukupkah sekadar aku?

Dia penat dengan lumrah dunianya

Dalam ramai dia kosong

Dalam tangisnya tiada siapa peduli

Dulu mungkin dia leka,dulu mungkin dia lupa

Tapi kini dia cari erti hidupnya..

Seseorang yang aku sangat kagumi

Seseorang yang aku sangat cintai

Yang mampu aku beri cuma secebis hati

Yang mampu aku mohon agar Dia beri bahagia

Yang aku harap mereka beri kamu syurga

yang aku mahu cuma kebahagian kamu

dan cerita kita kekal dalam cinta

cinta,kamu punya aku

bahagialah kamu dalam cintaku..




No comments: